Krok po kroku, jak odzyskać prowizję z wcześniej spłaconego kredytu?

Wyrok TSUE z dnia 11 września 2019 roku pozwolił pożyczkobiorcom, którzy wcześniej spłacili kredyt konsumencki, na ubieganie się o proporcjonalny zwrot kosztów początkowych, w tym prowizji. Co to oznacza dla zwykłego Kowalskiego, który nie jest specjalistą w zakresie prawa bankowego, ani nie śledzi wszystkich zmian w tym zakresie? Wiadomo, że banki takiego zwrotu nie dokonają automatycznie, gdyż to generowałoby zbyt wysokie koszty.

Kowalski powinien udać się do banku, w którym wcześniej spłacił kredyt i w formie reklamacji złożyć pismo potwierdzające chęć otrzymania zwrotu na wskazane przez siebie konto bankowe. Każdy pracownik banku ma obowiązek przyjąć taką dyspozycję i pomóc klientowi w wypełnieniu wniosku. Taka procedura trwa około 15 minut, co nie stanowi zbyt dużej trudności dla nikogo.

Jeśli posiadamy bankowość internetową możemy zgłosić reklamację on-line lub napisać wiadomość, w której domagamy się zwrotu prowizji i innych kosztów początkowych. Są banki, które już następnego dnia przelewają pieniądze, są też takie, które trzymają klienta w niepewności przez tydzień lub dwa tygodnie.

Sprawny przepływ gotówki w naszym budżecie

Jak jednak zachować się, jeśli korzystaliśmy z różnego typu firm pożyczkowych i spłaciliśmy chwilówkę przed czasem? Sposób działania jest podobny. Należy na adres meilowy ( który znajdziemy na stronie każdej instytucji finansowej) wysłać wiadomość z prośbą o zwrot prowizji wszystkich wcześniej spłaconych pożyczek w danej firmie ( nie trzeba podawać numerów kredytów). Pismo nie musi być sformułowane w jakiś konkretny sposób, należy tylko powołać się na wyrok TSUE z dnia 11 września 2019 roku. Pamiętać należy również o podaniu numeru konta bankowego, na które powinny zostać zwrócone pieniądze.

Dyspozycja zwrotu prowizji jest niezwykle prosta, a pieniądze wpływające na konto ucieszą każdego klienta.